Aquesta web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema en el teu navegador i realitza funcions com ara reconéixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.
VULL LLOGAR
Totes les sol·licituds es tramiten en línia, si no disposa de mitjans telemàtics sol·licite cita prèvia en el següent enllaç.
AUMSA » Què necessites? » Vull llogar
- Fotocòpia del DNI de les persones majors d’edat que vagen a residir en l’habitatge.
- En cas de persones estrangeres: NIE, així com fotocòpia de la targeta de residència permanent.
- Certificat municipal d’empadronament emés per l’Excm. Ajuntament de València, amb data d’emissió actual en el moment de la presentació de la sol·licitud i amb alta en el padró amb almenys 1 anys d’antiguitat, immediatament anterior a la presentació de la sol·licitud.
Documentació a aportar, a requeriment de AUMSA, en el moment immediatament anterior a l’adjudicació de l’habitatge:
- Acreditació de les persones que componen la unitat de convivència i la seua situació:
- Fotocòpia del DNI de les persones, majors d’edat, que vagen a residir en l’habitatge.
- En cas de persones estrangeres: N.I.E., així com Fotocòpia de la Targeta de Residència Permanent.
- Llibre de família, en cas de matrimonis o fills, en defecte d’això, Certificat de matrimoni i/o Certificat de naixement, segons siga procedent.
- Certificat relatiu a unions de fet inscrites en el Registre d’Unions de fet formalitzades de la Comunitat Valenciana.
- En el supòsit de persones separades o divorciades: Sentència ferma de Separació o Divorci, o Certificat del Registre Civil acreditatiu de la situació, juntament amb el Conveni Regulador.
- Acreditació del compliment d’empadronament en el terme municipal de València, amb almenys un any d’antiguitat, immediatament anterior a la presentació de la sol·licitud, de totes les persones que integren la unitat de convivència:
- Certificat Municipal d’Empadronament emés per l’Excm. Ajuntament de València, amb data d’emissió actual en el moment de la presentació de sol·licitud en AUMSA.
- Acreditació de la no disponibilitat d’habitatge, de totes les persones que conformen la unitat de convivència:
- Certificat emés per la Direcció General del Cadastre, a data actual, del qual es desprenga la no titularitat en ple domini o en usdefruit d’habitatge.
- Declaració jurada de no ser arrendatari d’un habitatge públic, en tot el territori estatal, conforme al model ANNEX I.
- En el cas de ser titular en ple domini d’un habitatge, i per qualsevol motiu no disposar de l’ús d’aquesta, s’haurà de presentar model ANNEX II, juntament amb la documentació acreditativa de la no disponibilitat d’aquesta.
- Acreditació dels ingressos de la Unitat de Convivència. L’acreditació dels ingressos haurà de realitzar-se per tots els membres de la unitat de convivència mitjançant la presentació d’algun dels següents documents:
- Declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) de la persona sol·licitant i de cadascuna de les persones que integren la unitat de convivència en edat laboral, corresponent a l’últim període impositiu amb terme de presentació vençut en el moment del requeriment de la documentació per a l’adjudicació de l’habitatge.
- En el cas que la persona sol·licitant o altres membres de la unitat de convivència no estiguen obligats a presentar la declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF), ha d’aportar un certificat d’imputacions de renda subministrat per AEAT, i referit al període impositiu amb terme de presentació vençut en el moment del requeriment de la documentació.
- En el cas de persones que siguen pensionistes i que no estiguen obligades a presentar la declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF), hauran d’aportar certificat emés per l’Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) o per qualsevol altra Entitat pública o privada acreditatiu de la percepció o no de qualsevol pensió i, en cas positiu, de la quantia obtinguda durant l’últim període impositiu amb terme de presentació vençut en el moment del requeriment de la documentació.
- En el cas de trobar-se en situació de desocupació, s’haurà d’aportar certificat expedit pel Servei Valencià d’Ocupació i Formació, amb indicació dels ingressos percebuts durant l’últim període impositiu amb terme de presentació vençut en el moment del requeriment de la documentació.
- En el cas de persones empleades de llar, hauran d’aportar certificat de cotitzacions a la Seguretat Social, computant-se en aquest cas com a ingressos els relatius al tram corresponent que figure en les Bases de Cotització de l’últim període impositiu amb terme de presentació vençut en el moment del requeriment de la documentació. En defecte d’això, s’hauran d’aportar els rebuts de salari o nòmines, o certificat emés per tots els ocupadors/as fent constar el salari total anual percebut en l’últim període impositiu amb terme de presentació vençut en el moment del requeriment de la documentació.
- En el cas de les persones treballadores que cotitzen en el Règim Especial de Treballadors Autònoms o en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris, s’hauran d’acreditar els ingressos mitjançant l’aportació dels pagaments fraccionats de l’IRPF, en els models normalitzats per la AEAT. Tot l’anterior sense perjudici que es puga aportar qualsevol altra justificació dels ingressos admesa en dret.
- Acreditació d’altres circumstàncies específiques:
- PERSONES MAJORS DE 65 ANYS: s’acreditarà mitjançant l’aportació del Document Nacional d’Identitat (DNI), Número d’Identitat d’Estranger (NIE), o altres documents que permeten la seua acreditació.
- PERSONES AMB GRAU DE DISCAPACITAT IGUAL O SUPERIOR Al 33%, AMB DIVERSITAT FUNCIONAL I/O SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA: S’acreditarà mitjançant certificat oficial de discapacitat o declaració de la situació de dependència dels qui tinguen aquesta situació en la unitat de convivència, expedit per l’Administració corresponent.
- PERSONA VÍCTIMA DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE O DOMÈSTICA: S’acreditarà mitjançant l’aportació de la sentència o ordre de protecció vigent a favor de la víctima, o en el seu cas informe emés pel Ministeri Fiscal en tant es dicte l’ordre de protecció. Així mateix, es podrà acreditar, de manera excepcional, mitjançant la presentació de l’atestat policial o certificat acreditatiu d’atenció especialitzada per un organisme públic competent en matèria de violència sobre la dona actualitzat.
- FAMÍLIES MONOPARENTALS: S’acreditarà mitjançant certificat expedit segons el que s’estableix en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana, o en la normativa pròpia d’altres comunitats autònomes.
- FAMÍLIES NOMBROSES: S’acreditarà mitjançant l’aportació del Títol de família nombrosa vigent, expedit per l’Administració competent.
- Certificat de titularitat de compte bancari, on es vagen a domiciliar l’abonament de la renda d’arrendament.
- En cas d’arrendament de plaça d’aparcament juntament amb l’habitatge, fotocòpia del permís de circulació de vehicle.
- Consulta de localització de registre de titularitats a l’Índex Central del Registre de la Propietat, expedit pel Registre de la Propietat, de totes les persones majors d’edat, que formen la unitat de convivència.
- Annex I. Declaració sobre no tindre habitatge públic en arrendament.
- Annex II. Declaració sobre no ser titular d’habitatge.
Documentació a aportar:
- Sol·licitud emplenada (per a descarregar la sol·licitud clica ací)
- En cas de persona física:
- DNI
- Certificat d’empadronament
- Permís de conduir
- Permís de circulació
- Impost de circulació
- Compte Bancari
- En cas de propietari d’habitatge (a més del punt 1):
- Últim rebut de l’IBI
- En cas de treballador (a més del punt 1):
- Justificació laboral amb indicació del domicili
- En cas de persona jurídica (a més del punt 1):
- Escriptura de constitució
- Escriptura de poder
- CIF
- Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de Seguretat Social
Documentació a aportar:
- Sol·licitud emplenada (per a descarregar la sol·licitud clica ací)
En cas de persona física:
- Fotocòpia del DNI
- Declaració censal
- Justificant d’alta a la S.S.
- Certificat d’estar al corrent de les obligacions de l’AEAT
- Certificat d’estar al corrent de les obligacions de la S.S.
- Certificat de Titularitat del Compte Bancari
En cas de persona jurídica:
- Fotocòpia DNI representant legal
- Declaració censal
- Fotocòpia del CIF
- Escriptura de constitució, modificacions i poders del signant
- Certificat d’estar al corrent de les obligacions de l’AEAT
- Certificat d’estar al corrent de les obligacions de la S.S.
- Certificat de Titularitat del Compte Bancari
Documentació a aportar:
- Sol·licitud emplenada (per a descarregar la sol·licitud clica ací)
En cas de persona física:
- Fotocòpia del DNI
- Declaració censal
- Justificant alta S.S.
- Certificat d’estar al corrent de les obligacions de l’AEAT
- Certificant d’estar al corrent de les obligacions de la S.S.
- Certificat de Titularitat del Compte Bancari
En cas de persona jurídica:
- Fotocòpia DNI representant legal
- Declaració censal
- Fotocòpia del CIF
- Escriptura de constitució, modificacions i poders del signant
- Certificat d’estar al corrent obligacions AEAT
- Certificat estar al corrent de les obligacions de la S.S.
- Certificat de Titularitat del Compte Bancari
Documentació a aportar:
- Sol·licitud emplenada (per adescarregar la sol·licitud clica ací)
- DNI
- Certificat d’empadronament
- Compte bancari
Documentació a aportar:
- Sol·licitud emplenada (per a descarregar la sol·licitud clica ací)
- Còpia del DNI/NIE de les persones majors d’edat que residiran a l’habitatge.
- Certificat municipal d’empadronament, a data actual.
- En el cas que siga procedent, fotocòpia del llibre de família.
- Persones separades o divorciades: fotocòpia de la Sentència ferma de separació o divorci així com Conveni regulador.
- Declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, de l’últim exercici fiscal, de tots els membres de la unitat familiar, o en cas de no tindre obligació de declarar, el Certificat d’imputació de rendes.
- Justificació de la situació laboral:
- Empleats per compte alié: contracte laboral vigent i 3 últimes nòmines.
- Autònoms: fotocòpia model 130 o 131 de l’últim exercici fiscal.
- Pensionistes: certificat d’ingressos remés per l’INSS.
- Desocupats: fotocòpia de la Resolució de concessió de prestacions per desocupació o certificat de l’INEM del període concedit amb indicació dels ingressos de l’últim exercici fiscal.
- Consulta de localització de registre de titularitats a l’índex central del Registre de la Propietat (C/ Pintor Peiró, núm. 12, de València, tel. 963897800). En cas de tindre alguna propietat o participació en algun immoble: còpia escriptura de propietat d’aquest, juntament amb l’últim rebut de l’IBI.
- En cas d’estar interessat en plaça de garatge, fotocòpia del permís de circulació del vehicle.
- Fotocòpia del número de compte bancari.
- Justificació documental de les causes que justifiquen el canvi d’habitatge:
- Discapacitat degudament acreditada: certificat de qualificació del grau de discapacitat.
- Variació en el nombre de membres de la unitat familiar o de convivència: llibre de família o certificat de convivència.
- Víctimes de violència de gènere, la situació de les quals faça necessari el canvi.
- Inhabitabilitat sobrevinguda de l’habitatge: informe tècnic.
- Incompatibilitat en la convivència veïnal: denúncies efectuades.
Documentació a aportar:
- Sol·licitud emplenada (per a descarregar la sol·licitud clica ací)
- Còpia del DNI/NIE del sol·licitant.
- Certificat municipal d’empadronament, a data actual.
- En el cas que siga procedent, certificat del grau de minusvalidesa.
- Justificant d’admissió en el Centre Universitari.
- Fotocòpia del número de compte bancari.
ENVIA'NS LA TEUA SOL·LICITUD

INFORMACIÓ IMPORTANT: Totes les sol·licituds presentades s’entendran incloses en el llistat del registre de sol·licitants, excepte aquelles que es troben en algun dels supòsits que determinen la seua exclusió de la llista, que en este cas els serà notificada oportunament.
La validesa d’aquesta sol·licitud és d’UN ANY des de la presentació o, si és el cas, des de l’actualització. Transcorregut el referit període sense haver obtingut el canvi d’habitatge, el sol·licitant haurà de presentar una nova sol·licitud si continua interessat. Les sol·licituds que incórreguen en falsedat seran automàticament excloses.